الجمعة، يوليو 10، 2009

خطة تنصير العراق


فيديو قديم عبارة عن تقرير لقناة تلفزيونية ألمانية أذيع عام 2004 يوضح معتقدات كنيسة الرئيس جورج بوش الإبن التي يؤمن بها ملايين المسيحين بأمريكا و خطتها بالتعاون مع كنائس أخرى لتنصير العراق و مباركة الرئيس السابق لذلك
و يوضح الفيديو نشاطاتهم التنصيرية تحت ستار المعونات الإغاثية للمشردين بسبب حربهم المقدسة الصليبية
و يوضح الكنيسة التي قاموا بإنشائها في العراق و أطنان الكتب التبشيرية التي يقومون بتوزيعها خاصة القصص التبشيرية المصورة على الأطفال الفقراء
و المفارقة العجيبة أنهم أشعلوا حرباً لتنصير العراق فتسبب العنف و الدمار الذي أحدثوه في مغادرة المسيحين العراقين العرب للعراق بعد أن عاشوا فيه لقرون طويلة بجوار المسلمين في خير جوار

هناك 7 تعليقات:

على عبدالله يقول...

السلام عليكم

واله لو رجليهم بقت فوق ورؤوسهم بقت تحت
يعنى لو مشيوا على ايديهم بدل من رجليهم برضو فاشلييييييييييييييين


تحياتى

عاشقة الفردوس يقول...

ولن يستطيعوا ابداااااااا بأمر الله


ربي يبارك فيك ويباركلك علي غيرتك لدينك

::::::::

هي مدونتك تقلت ولا انا اللي الجهاز عندي مش تمام ؟؟

كل ماادخل الانترنت اكسبلورر يعلق ولاما اعرف ادخل لاما اشوف التدوينة ومعرفش ادخل للتعليقات :(



مممم

جزاك الله خيرا علي تعليقك لتدوينة امس عندي

مهندس مصري يقول...

علي عبدالله
===========
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

اللهم إحفظ الإسلام و المسلمين

عاشقة الفردوس
==============
آميين

لا واضح إن الجهاز عندك هو اللي مش تمام
ثم إنتي لسه بتستعملي متصفح الإكسبلورر ؟
دا راحت عليه خلاص من زمان
الفاير فوكس أحسن و أسرع منه بكتير
http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.5&os=win&lang=ar

أو حتى الجوجل كروم

و تعليقي عندك كان هو رأيي
ربنا يوفقك و يحميكي

عاشقة الفردوس يقول...

لا منا مسطبة الفايرفوكس بس بحس انه تقيل : )

تقريبا انا جهازي عكس الناس كلها
: )


جزاك الله خيرا

وعلي فكرة انا كملت الفيديو كله


اتحرق دمي
من اني كنت من يومين بكلم اختين وكل واحدة فيهم ايديهم في الميه الباردة

سبحان الله

مش هينفع نفضل كده كتير


الله المستعااااان

مهندس مصري يقول...

عاشقة الفردوس
==============
لا يا ستي جربي اللينك اللي أنا حاطه
ده فاير فوكس 3.5 أحدث إصدار لسه نازل الإسبوع ده و سرعته أكتر بكتير من فاير فوكس القديم
جربي و مش حتندمي

أو جربي الجوجل كروم
http://www.google.ae/chrome?hl=ar

و الإتنين سرعتهم عالية و أفضل بكتير من إكسبلورر

مجداوية يقول...

السلام عليكم

حضرتك لقيت الفيديو اللي قلتلك عليه على الفيس بوك ؟

مهندس مصري يقول...

مجداوية
=======
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
أنا رديت على حضرتك في الفيس بوك و قلت لك :
هناك مدونات متخصصة في محاربة التنصير و لكن هذا التقرير بالذات إستلفتني لإني لم اره في المدونات التي أتابعها فقررت إعادة نشره عندي
لكن تقرير الجزيرة هناك من نشروه بل و تناولوه بالتحليل و التوضيح في مدونات أخرى