الأربعاء، يوليو 29، 2009

كنوز التركستان الشرقية

هناك 6 تعليقات:

maha zein يقول...

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا مش شايفة بوست في الموضوع
بس عموما اول ما قرأت العنوان فرحت انك ذكرت الموضوع
شفت اول امبارح برنامج التركستان علي قناة الرحمة
وشفت اللى الصينيين بيعملوه فيهم
وادركت اننا لازم نقاطع الصينين كمان

بجد اللى احنا فيه ده اهانة
احنا ليه هونا علي الناس كده


هونا علي نفسنا وبعضنا وبالتالي هونا علي غيرنا

اقل شىء نقوم بيه المقاطعة لأعداء الاسلام

واننا نحاول نكون ملتزمين ونشتغل بإتقان وجد

بجد عمر ما هينصلح حالنا غير لما نصلح روحنا


اذي حضرتك
قلت اجي اسلم واعتذر عن غيابي
انا قررت ابات عند تيتا النهاردة وازور الناس كلها
وخاصة اللى متابعني في غيابي وبينصحوني ديماً بالاخطاء الاملائية
ههههههههههههه

يلا اراك علي خير

Me7'o يقول...

حبيبى مهندس مصرى

يا أخى أنا بحب مدوتك دى قوى علشان كل ما أخشها بحس إن ثقافتى بتزيد ويمكن دى المدونة الوحيدة اللى بتعمل كده

إنت فعلاً بتعرف تستفيد كويس قوى من التدوين

ربنا يجازيك خير

تحياتى وإعجابى الشديد بيك يا هندسة

مهندس مصري يقول...

مها زين
=======
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
البوست عبارة عن لينك واحد تفتحيه فينقلك للموضوع الاصلي في موقع قصة الإسلام للـ د / راغب السرجاني
افتحي اللينك يا دكتورة و ركزي شوية
:)
خطوة عزيزة يا فندم

ميخو
=====
الله يخليك يا هندسة
كلامك ده وسام والله
أشكرك كتير جداً

فتاه من الصعيد يقول...

مقاله جميله ...... اختيار رائع ...... ربنا يجازيك عنه خير

وانا شايفه اننا نضغط على الحكومات العربيه ضغط شعبي .... وهي بدورها تضغط على الصين

لكن المقاطعه امر صعب مع الصين ..... انا حاسه ان الهوا اللي بنتنفسه من الصين اصلا ..

احنا لازم نكون اقوى من كده لنصره اخواننا في التركستان الشرقيه ...... غير كده لن تسمح الصين بعد كل هذه الاهميه للتركستان لأي احد بالتدخل .....

العالم اليوم لا يعترف ألا بقانون القوه

شكرا مره اخرى للأختيار الرائع

اقصوصه يقول...

مقاله مهمه

ورابط يستحق العرض

مهندس مصري يقول...

فتاة من الصعيد
===============
شكراً :)
هو مقاطعة الصين أنا شايفها حلم صعب تحقيقه لإننا مغمورين بسلع صينية في كل المجالات
و الضغط الشعبي مش شايف منه أمل
و الدليل اللي حاصل عندكم من المحافظ اللي مفيش أي ضغط شعبي عارف يزحزحه من مواقفه العجيبة
قوم حنضغط على الحكومة فتضغط على الصين
ده برضه غير ممكن حالياً
أنا كل أملي ان الناس تعرف عن قضيتهم في الصين و لما تبقى المعرفة بالقضية تنتشر نبقى نتكلم عن نعمل ايه
بس دا ناس كتير ما تعرفش إن فيه مسلمين في الصين أصلاً

أقصوصة
=======
شكراً