الخميس، ديسمبر 31، 2009

الفتنة الكبرى

أفضل ما قرأت عن الفتنة الكبرى 
رؤية للأحداث تعتمد على الروايات الصحيحة فقط و تطرح الروايات الموضوعة المكذوبة جانباً


رضي الله عن الصحابة أجمعين

هناك 11 تعليقًا:

mimi يقول...

كل سنة وأنت والعيلة طيبين وبخير
ربنا يجعل كل حرف هنا في ميزان حسناتك
وهابي نيو يير عليك

عمرو المصري يقول...

السلام عليكم
الاخ الكريم
مهندس مصري
ربنا يبارك في حضرتك انا بجد محتاج تغطيتك الخاصة عن حرب غزة اللي كنت حاطط لينكاتها
هانقل منها حاجات كتير وكان لازم استئذنك لان ده مجهودك

وربنا يكرمك
لو في اي لنكات او روابط لحاجات زي كده ياريت تمدني بيها

والف مليون شكرا علي كتابك الرائع اللي سيبته في التعليق علي اول موضوع
جاري نشره تباعا مع بدء نشر الكتب

وياريت متحرمناش من زيارتك للمدونة

جزاكم الله خيرا

مهندس مصري يقول...

ميمي
=====
كل سنة و حضرتك طيبة
آميين
سنة جديدة سعيدة إن شاء الله

عمرو المصري
===========
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
اتفضل و خد اللي انت عايزه
مع ذكر المصدر من المدونة هنا لو كان شئ أنا كاتبه بنفسي
و ذكر المصدر اللي انا ناقل منه لو كان شئ منقول و ساعتها مش مهم ذكر مدونتي لإنها مجرد وسيط ناقل

و كويس إن الكتاب عجبك
و راجع انت أرشيف المدونات اللي بتتابعها في ديسمبر و يناير الماضيين وقت الحرب و حتلاقي حاجات كتير تفيدك
و انا متابعك عن طريق الريدر
بس اعذرني لو ما علقتش علشان ساعات بأكون مستعجل أو قارئ الموضوع متأخر

قهوة بالفانيليا - شيماء علي يقول...

شكرا على مشاركتك للمقال دة هنا .. فعلا حاجة مفيدة اوي ..
:)
كل سنة و انت طيب.

م/ الحسيني لزومي يقول...

عام سعيد وكل عام انتم بخير
نحن مقبلون علي لحظات حرجه في تاريخ مصرنا
انتخابات مجلس الشعب 2010
انتخابات الرئاسه 2011
هل اعددت نفسك لتقول كلمتك
هل سجلت نفسك في الجداول الانتخابيه
اذا كنت قد سجلت نفسك ادعو غيرك
الحمله الشعبيه للقيد بالجداول الانتخابيه
باقي من الزمن30 يوم

فتاه من الصعيد يقول...

جاري القراءه


وكل عام وانتم بخير

مهندس مصري يقول...

قهوة بالفانيليا - شيماء علي
============================
العفو
ياريت تقرأيه كله لإنه طويل شوية بس مهم جداً
و كل سنة و حضرتك طيبة يا بشمهندسة

م / الحسيني لزومي
================
كل سنة و حضرتك طيب
البركة فيكم بقى في مصر
أنا عندي بطاقة إنتخابية بس مش حتنفعني بقى و انا في السعودية

فتاة من الصعيد
==============
و كل سنة و انتي بكل خير و جميع الصعايدة :)

Mr.Hazem يقول...

انا سعيد جداً لمرورك الاول بمدونتي
اسعدني ذلك كثيراً
واتمنى رؤية قلمك دائماً , فلا حرمني الله منك

كل عام وانت بخير عززيزي

مهندس مصري يقول...

حازم
=====
و أنا سعيد جداً لمعرفة أحد الغزاويين الأبطال
سأتابع مدونتك دائماً
كل عام و انت بخير و حرية
فصدقني أنتم أحرار هذه الأمة و نحن المساجين

على عبدالله يقول...

السلام عليكم

جزاك الله خيرا
والله أحسنت يا بشمهندس
اسأل الله عز وجل ان يبارك فيك وان يجزيك خيرا لدفاعك عن الصحابة
يا ليتنا نتعلم ان الصحابة قد حطوا برحالهم فى الجنة منذ زمن ،وما حدث من خلافات بينهم (اجتهادية) لا شأن لنا بها ! وان كانوا قد اختلفوا فيما بينهم ولكنهم ظلوا إخوة ليس فى قلوب احدهم غلا من الاخر ، ووالله لن يرضوا بما يفعله هؤلاء الجهلة !
لو كل انسان انشغل بعيوبه عن غيره لما تجرأ قذم ان ينصب نفسه حكما
والله المستعان

بارك الله فيك واعزك

مهندس مصري يقول...

علي عبد الله
===========
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
أشكرك و لك مثله
:)
و أعتقد أنك تقصد قزم و ليس قذم :)
كل سنة و حضرتك طيب